AGB

Företagsuppgifter

SKOSH AB

Anckargripsgatan 3

21119 Malmö

Org no: 559258-1234

VAT Number: SE559258123401


Kontaktuppgifter

Du kan alltid kontakta oss via på kontaktsidan.

 

Kundtjänst öppettider
måndag-fredag 08.00-17.00
lördag stängt
söndag stängt 


Allmänt

För att få handla hos Skosh AB (www.skosh.se), nedan kallad Skosh, måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår onlinebutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.


Slutförsäljing

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter, priser och produktinformationer. Vi kan inte garantera att de färger som återges på din skärm stämmer helt överens med verkligheten, då färgåtergivningen kan bero på din individuella skärminställning.


BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med integritetspolicyn.

Prisuppgifter

Du ska betala alla tillämpliga avgifter som anges på www.skosh.se (hemsidan) för de produkter du beställt. Priserna för produkterna anges på hemsidan och inkluderar uttryckligt angivna leveranskostnader, mervärdesskatt eller andra avgifter och skatter (när det är tillämpligt). Priset för produkterna är det som indikeras på ordersidorna när du lägger din order.

Vi har rätt att ändra priserna för Produkterna och därför kommer priserna som gäller att anges på Hemsidan. För beställningar som görs innan prisändringen gäller de priser som anges i orderbekräftelsen för den specifika ordern. Genom att fortsätta beställa Produkter efter att prisändringen träder i kraft är du bunden av de nya priserna.

Betalningsuppgifter

Du kan betala för produkter genom Klarna (faktura, kortbetalning eller andra tillgängliga alternativ), med PayPal, med Swish (Mondido) eller med kortbetalning.

Beroende på vilken leverantör som används för din betalning gäller den tredjepartsleverantörens villkor. Du kan bli ombedd att identifiera dig och en kreditupplysning kan begäras av tredjepartsleverantören. Vi har ingen tillgång till betalningsuppgifter eller lagrar någon sådan information i de fall en tredjepartsleverantör används för betalning. För kortbetalningar används 3D secure för att garantera säkra betalningar.

Du samtycker till att vi kan debitera betalningar för automatiserade prenumerationsbeställningar utan ytterligare godkännande tills du säger upp ditt prenumerationsavtal. Priserna för dessa beställningar kommer att motsvara de priser som anges på webbplatsen vid den tidpunkt då du ingick avtalet med oss.

Leverans av Produkterna

Att Produkter finns på Hemsidan vid en viss tidpunkt innebär inte att dessa Produkter kommer att vara tillgängliga vid varje tidpunkt.

Under beställningsprocessen meddelar vi dig när din beställning har mottagits och när Produkterna har skickats. Vår standard leveranstid finns att hitta på hemsidan (i Sverige 2-4 arbetsdagar, i EU 4-6 arbetsdagar). Under högsäsong och försäljning kan leveransen ta längre tid. Om du upplever förseningar av ditt paket, räkna gärna med fem till sex arbetsdagar för ditt paket att dyka upp innan du hör av dig till oss eller det företag som levererat ditt paket. 

Leverans sker genom den standard posttjänst (DHL, PostNord). Post och paket är gratis för alla beställningar för 300kr eller mer inom Sverige. Observera att små paket levereras i brevlådan till din registrerade leveransadress och att stora paket levereras till närmaste uthämtningsställe, där du informeras om att hämta paketet, där det är viktigt att du kollar din email, inklusive skräpposten, samt din inkorg för SMS.

Om en produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att inte leverera produkten inom den angivna leveranstiden eller att annullera beställningen. Om du redan har beställt den Produkt som är slut i lager kommer vi att erbjuda dig en återbetalning.


Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) har du ångerrätt i fjorton (14) dagar, räknat från den dagen du tog emot Produkterna. Du har också rätt att ångra dig när det gäller en ändring av Prenumerationsmodellen.

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss om att du ångrar köpet genom att lämna ett tydligt, skriftligt meddelande om detta via våra Kontaktuppgifter. Om du inte vill kontakta oss direkt via våra Kontaktuppgifter har du möjlighet att använda returformuläret som du hittar här

Exempel på formulär: 

Om du vill säga upp avtalet: vänligen fyll i detta formulär och skicka tillbaka det till: Skosh AB, Anckargripsgatan 3, 21119 Malmö, Sverige

  • Jag/ vi (*) häver härmed det avtal som ingåtts med mig/ oss (*) för köp av följande 

Varor (*)/ tillhandahållandet av följande tjänst (*) 

  • Beställd den (*)/ mottagen den (*) 
  • Konsumentens namn 
  • Konsumentens adress 
  • Konsumentens/ konsumenternas underskrift (endast vid meddelande på papper) 
  • Datum 

(*) Välj det som kan tillämpas 

För att uppfylla tidsfristen för ångerrätten räcker det med att du skickar in ditt skriftliga meddelande om att du vill utöva ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.


Retur

Om du är en konsument och du vill utöva din ångerrätt kommer vi att göra en återbetalning av alla betalningar vi mottagit av dig, förutsatt att Produkterna returneras i oförändrat skick utan onödigt dröjsmål och senast inom fjorton (14) dagar från det datum då vi mottagit ditt meddelande om att du ångrar avtalet. Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan ska returneras i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick.

Alla mottagna produkter som du vill ha återbetalning för måste returneras av dig. Produkter som du vill returnera ska returneras utan onödigt dröjsmål och under inga omständigheter senare än fjorton (14) kalenderdagar från den dag då vi informerades om ditt beslut att avbryta eller tills vi har fått bevis på att produkterna har skickats från dig, beroende på vilket som är det tidigaste.  Du som kund står för returfrakten. Du kan begära en retursedel från vår kundtjänst på kontaktsidan. Retur till e-handelslagret kostar 45 SEK för returer inom Sverige och 90 SEK för internationella returer. Detta kommer att regleras i samband med återbetalningen.

Returadress

Postpac AB,

attn. Skosh AB,

Maskingatan 6

274 30 Skurup


Återbetalning

Vid retur görs en återbetalning som sker med samma betalningssätt som vi köptillfället, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 10 dagar innan återbetalat belopp finns på ditt konto. Vid återbetalning av retur har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av varan. Skosh kan dröja med återbetalning om varan inte inkommit i retur, men om du bevisar att varan är återsänd genom att uppvisa kvitto så sker återbetalning snarast utan onödigt dröjsmål.


Reklamation

Om du anser att Produkterna är felaktiga kan du reklamera dem genom att meddela oss via våra Kontaktuppgifter. Du måste reklamera inom en rimlig tid (inom två (2) månader anses alltid som rimlig tid) från den tidpunkt då du märkte eller borde ha märkt felet. Du kan inte reklamera fel som upptäcks senare än tre (3) år från inköpstillfället för Produkterna. Om reklamationen godkänns återbetalas du till samma betalmetod som användes vid köptillfället. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för återbetalningen att gå igenom.

Dina rättigheter vid fel i Produkterna

Vid fel har du rätt att:

  • Hålla inne betalning med ett belopp som är tillräckligt stort som säkerhet för ditt krav.
  • Begära en ny leverans, vilket innebär att du får andra motsvarande Produkter.
  • Kräva prisavdrag.
  • Säga upp avtalet, förutsatt att felet är av väsentlig betydelse för dig. Vi kan först välja att förse dig med andra motsvarande Produkter, förutsatt att detta sker inom rimlig tid.


Observera

Vi förbehåller oss rätten till eventuella fel på Hemsidan, t.ex. produktbeskrivningar, specifikationer, felaktiga priser, lagersaldon eller annan felaktig information. Vi förbehåller oss rätten att korrigera uppenbara fel och att när som helst ändra eller uppdatera informationen på Hemsidan i enlighet med detta.

Bilder eller andra visuella element på Hemsidan är endast avsedda för illustration och vi garanterar inte den exakta kvantiteten som visas eller produkternas exakta utseende, ursprung eller funktion. Se orderbekräftelsen för den exakta produktmängden för din beställda produkt eller dina beställda produkter.


Klagomål och tvister

Om du har några klagomål, vänligen kontakta vår support genom våra Kontaktuppgifter.

Vi kommer alltid att i första hand försöka lösa dina klagomål genom diskussioner mellan dig och vår support. Vid händelse av ett klagomål eller en tvist har du dock alltid rätt att kontakta Allmänna reklamationsnämnden.

Tvist avseende tolkning och tillämpning av dessa Villkor ska lösas av Allmänna reklamationsnämnden eller av behörig domstol.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Du har även möjlighet att skicka ditt klagomål till EU:s plattform för tvistlösning online (ODR-plattformen). ODR-plattformen hittar du här: ec.europa.eu/consumers/odr.